Monika Trávníčková Maláčová • Martha Issová • Jaroslav Plesl • Zdeňka Žádníková Volencová • Klára Štěpánková • Simona Babčáková • Lenka Krobotová • Hanuš Bor • David Novotný • Martin Myšička • Marek Holý / Radovan Král • Tomáš Masopust / Pavel Šimčík • hudebníci: Matěj Kroupa • Jan Alán • Martin Kroupa • Vladan Malinjak • Petr Janek • Roman Petrov • Katarína Karašová • Petr Grau • Jana Vychodilová • Hynek Obst

překlad árií Karel Kraus scéna Martin Chocholoušek kostýmy Sylva Zimula Hanáková dramaturgie Karel František Tománek hudební dramaturgie a hudební nastudování Vratislav Šrámek instrumentace a hudební nastudování Matěj Kroupa korepetitoři Jana Vychodilová a Hynek Obst
Úprava libreta a režie: Miroslav Krobot
režie Miroslav Krobot


PREMIÉRA 07.10.2003
DERNIÉRA 31.08.2006
DÉLKA PŘEDSTAVENÍ 2 hodiny 20 minut




„Lákala nás kombinace Mozartovy lehkosti a geniality s naším sklepem. Není to však žádná hra na Kouzelnou flétnu, ale pokus Dejvického divadla o operu. S živým orchestrem a řadou hostů. Pro nás bylo navíc velmi zajímavé pokusit se spojit náročný zpěv s činohrou. Dramaturgicky je to sice nečekaný odskok, ale od toho jsme tady, abychom, podobné odskoky dělali. Navíc je v Kouzelné flétně téma, kterým se zabýváme i v dalších inscenacích. Téma snů o ideálu, snů o lásce a věčném přátelství. A zajímá nás jejich srovnání s pocity současného člověka. Byl bych ovšem rád, kdyby se i v Kouzelné flétně poznalo, že je to Dejvické divadlo.“
Miroslav Krobot



Kouzelná flétna Dejvického divadla je pohádka s dobrým /.../ koncem. Potěší i ty, kteří se opeře raději vyhýbají. Opernímu kritikovi nezbývá na závěr než povzdechnout – kéž by se takto něžně hravá a divadelně nápaditá Kouzelná flétna objevila občas i na operním jevišti!”
Radmila Hrdinová, Právo



„Kouzelnou flétnu nastudoval Krobot s kabaretní lehkostí i komediálním nadhledem, aniž přitom tlačil na pilu operní parodie...“
Zdeněk A. Tichý, Mladá fronta DNES



„…Krobotova inscenace má mnohá půvabná místa – jemně paroduje operní klišé, na kterých staví drobné pointy situací. Papageno je roztomile drzý a naparovačný a v rozpacích hrabe „kohoutím“i úkroky. V proslulém duetu s koketní Papagenou Lenky Krobotové se oba navýsost vydovádějí a vykřepčí.(…)Monostatos Martina Myšičky intrikuje poněkud natvrdle a záhadné a a strach budící zvířecí postavy při zvuku flétny jihnou a chtějí se mazlit. V téhle nenásilné nadsázce výtečně vychází Pamina Tatiany Vilhelmové, trochu ofrněná a přidrzlá holčina, která co chvíli zapomene, že je princezna…“
Jana Machalická, Lidové noviny